Kansaivälisesti toimiva, suomalainen R&D yritys, joka on keskittynyt bio- ja lääketieteen informaation tuotantoon omalla integraatiojärjestelmälläään. Ratkaisumme ja metodimme palvelevat kohderyhmän aktivointia, ymmärryksen ja ongelmaratkaisun mittausta sekä yksilöiden ja ryhmien seurantaa kuten myös tieto-taidon kehittymisen pitkäaikaisanalytiikkaa.
TEKNOLOGIAMUUTOS JA UUDET TOIMINTATAVAT
Tuotamme sisältöä, ohjaamme paikallista muutosprosessia ja kehitämme globaalissa verkostossamme omia digityövälineitämme ja niiden sujuvaa arkikäyttöä.
Opetuselokuvamme ovat kansainvälisesti palkittuja; yli 100 TV-ohjelmaa Suomen televisiokanaville ja
ulkomaisille tilaajille; ongelmalähtöistä ja evaluoitua videomateriaalia on digiarkistossamme yli 2000 tuntia.
Vuorovaikutteista oppimista olemme kehittäneet yli 20 vuotta;
interaktiivisia laserkuvalevyjä, CD-ROM-tuotteita, internetsivustoja, 3D-animaatioita ja lyhyitä yleisön aktivointivideoleikkeitä.
Yliopiston käyttämiä opetustapauksia on yli 600
(Continuous Medical Education -materiaalia, CME). 158 professoritason opettajaa on antanut kokemuksensa ja tietotaitonsa näiden
kehittämiseen. Olemme yhdistäneet teknologian oppimisen rakenteisiin, tutkiva oppiminen,
parityöskentely, ryhmäoppiminen: Team Based Learning, Learning Cafe -ryhmätyöt sekä ongelmaratkaisuun perustuva oppiminen.
Katso PNAS-artikkeli
(Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics -PDF).
MAAILMAN KÄRKIJOUKKOON – henkilökohtaisen yhteistyön avulla
Dolphin Interactive Oy kehitti 15 vuoden aikana kansainvälisten kumppaneidensa ja insinööri- ja käsityötaideopiskelijoiden
kanssa tuoteperheen digi-informaation ja palautteen sekä mittauksen yhdistämiseen ja oman käsitietokoneen: älykkään äänestyskapulan.
Älykästä äänestyskapulaa (käsitietokone) ja järjestelmän digi-integraatiokykyä käytetään opetustapahtumien lisäksi mm. 20 suomalaisen
kunnan valtuustotyöskentelyssä (www.valtuusto.fi).
Sitoutuminen, intohimo tekemiseen, internetin pilvipalvelut ja maakohtainen lokalisaatio ovat peruskiviämme.
Digi-integraatiojärjestelmämme on omaksuttu käyttöön yli 40 yliopistossa ja 17 globaalissa yrityksessä. Kehittämämme metodologia soveltuu oppimisen aktivointiin, opetuksen tuloksellisuuden sekä
laadun mittaamiseen.
Järjestelmä toimii kaikilla nykyisillä teknisillä terminaaleilla: älypuhelimilla, tablet-tietokoneilla ja internetpäätteillä.
Järjestelmä yhdistää takaisinkytkennän avulla reaaliaikaiset vapaat tekstipalautteet ja yleisön kysymykset – heti luentosalin seinällä – suodatettuina epäsovinnaisten kommenttien osalta.
Teknisesti järjestelmä on omassa luokassaan kokonaisuutena.
Laite- ja toimitusalustariippumattomuus ovat vahvuutemme. Apple ja Steve Jobs olivat suurimmat innoittajamme ja tärkein kumppanimme unohtamatta 5 vuoden yhteistyötämme Nokian kanssa.
Teknologia antaa mahdollisuuden muutokseen. Ihmiset tekevät tien.
Yritys on kulkenut kansainvälisille markkinoille 27 maahan. Henkilökontaktien ja paikallisten yrityskumppaneiden avulla -
kuin lähetyssaarnaajat. Olemme voittaneet kumppaneidemme lojaalisuuden, koska olemme antaneet heidän ansaita yhteistyöstä eniten –
Singaporen alueen asiakas/kumppani kasvatti liiketoimintaansa 7 vuoden aikana yli 900 prosenttia. Olemme jakaneet tietotaitoamme
opetusteknologian kokouksissa Kobessa, Shanghaissa ja Bahrainissa – muutos vaatii tekijänsä.
Näin opimme myös 10 vuoden aikana AMEE:n (Association for Medical Education in Europe) kohdalla. Wien AMEE 2011.
Suurin yksittäinen katalysoimamme muutos on syntynyt dynaamisessa 9 vuoden kehitysyhteistyössä Euroopan vanhimman saksankielisen
yliopiston (Wien) lääketieteellisen tiedekunnan kanssa. Kokonainen yliopistokurssi muutettiin kehittämämme metodin mukaiseksi.
Kurssille osallistui kahtena vuonna 800-900 opiskelijaa kerrallaan ja perinteisestä luento-opettamisesta luovuttiin täysin vuonna 2013
(Modern Medical Education -PDF).
Oppiminen säilyy ihmisen aivoille täysin samanlaisena prosessina kuin se on ollut 300.000 vuoden ajan. Digiaika vaatii kuitenkin
uudet opetuksen metodit ja niiden taitavan käytön, sillä digiaika on tuonut myös omat haasteensa Y-sukupolven aivojen toiminnalle,
kognition ohjaamiselle ja pedagogiselle työlle.
EHDOTON EDELLÄKÄVIJÄ - GLOBAALIN PROJEKTIN ROI oli 427%
Kansainvälisissä yli 10.000 osallistujan kongresseissa aloitimme ja kehitimme Test Yourself -sessiot ja metodologian vuonna 2007.
Tilaisuudet kasvoivat erittäin suosituiksi ja ovat osa jatkuvaa kehittämisprosessia – sähköinen läsnäolokontrolli on pakollinen ja
opitun määrän ja laadun mittaus palvelee sekä tiedon ja taidon ylläpitoseurantaa eli asiat myös tentitään (CME).