Vuorovaikutteiset opetuspaketit

Vuorovaikutteisen opetuspaketin tuotanto alkaa aina kohderyhmän oppimistavoitteiden määrittelystä – ja tuotannon keinojen valinnasta päämäärien saavuttamiseksi.

Nykyinen digi-integraatioaika edellyttää koko digitaalisen kentän mahdollisuuksien hahmottamista, eri osa-alueiden tuntemusta ja oikein valittuja työkaluja - sekä jatkuvaa palautteen keräämistä ja analysointia. Tuottamamme vuorovaikutteiset opetuspaketit ovat olleet mm. tietyn terapia-alueen rajattuja kokonaisuuksia, mahavaivojen, allergiasairauksien, psykiatristen häiriöiden, potilaan motivoivan haastattelun, spirometriatulkinnan tai ihotautien erotusdiagnostiikan, röntgendiagnostiikan sisältökokonaisuuksia. Digi-integraatio häivyttää perinteisen kirjan, television ja internetsivuston miellettyjä raja-aitoja ja ilmaisutapoja ja lisäksi tähän yhtyy myös välittömän palautteen antama ohjausmahdollisuus sekä pitkäaikainen mittausmahdollisuus l. laadun monitorinti. Usein uutisoinnit ja ihmisten mielenkiinto kohdistuvat yksittäiseen välineeseen, päätelaitteeseen tai terminaaliin – puhelimeen tai tablet tietokoneeseen – ja tämä ohjaa yleensä vain laitevalmistajan kaupallisia päämääriä. Digitaalisen informaation integraatio, eri välineiden ja alustojen mahdollisuuksien ja myös rajoitusten ymmärrys sekä kohderyhmän jatkuva mittaus antavat laajemman mahdollisuuden muutokseen. Olemme toteuttaneet tätä muutosta yli 40 ulkomaisen yliopiston kanssa – suurin muutosprosessi on tapahtunut Euroopan vanhimmassa saksankielisessä yliopistossa, jossa koko iho- ja sukupuolitautien kurssi on muutettu interaktiiviklinikkapainotteiseksi, kaikki digityökalut on otettu käyttöön ja perinteisistä luennoista on luovuttu kokonaan.